Registrera dig som arbetsgivare
Arbetsgivare kan registrera sig i Aarresaari.net och skapa ett eget konto för den egna organisationen. Det är enkelt att lämna in och följa upp annonser via kontot. Detta underlättar särskilt arbetet för dem som ofta annonserar på Aarresaari.net. Basuppgifterna om organisationen behöver inte längre uppdateras för varje blankett separat. Dessutom kan flera användare från organisationen anslutas till ett och samma konto. På så sätt administreras annonser inte längre av en enda annonsör.
Skapa konto
Du kan skapa ett konto för organisationen genom att lämna basuppgifter om organisationen: arbetsgivarens namn och FO-nummer/momsnummer och administratörens namn och e-postadress. En länk via vilken du kan bekräfta registreringen skickas till din e-postadress. Om ett konto har skapats med ett befintligt organisationsnamn, kan du begära att du ska anslutas till det befintliga kontot. Öppna ett konto för organisationen.
Inloggning
Efter registreringen kan du administrera dina annonser via kontot. Logga in i organisationens konto.
Lägga till användare i kontot och radera användare från kontot
Den som har skapat kontot är automatiskt organisationens administratör. Som administratör kan du lägga till eller radera andra användare av kontot. Om du ska radera dina uppgifter och är administratör, ska du se till att det därefter finns minst en administratör av kontot. Kontot kan avslutas genom att först radera alla användare och genom att sedan radera egna uppgifter. Annonsören kan redigera.
Annonsörer kan redigera uppgifterna om organisationen och annonserna samt lägga till och radera annonser.
Radera uppgifter från tjänsten
Kontot avslutas efter ett år och tre månader om kontot inte har använts, dvs. ingen har loggat in på kontot under denna tidsperiod.